Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



ÖRÖKHAGYÓ CSAPI

Az Örökhagyó napokat az országos könyvtári napok rendezvénysorozatának részeként 2009-ben indította a könyvtár azzal a céllal, hogy települések és szakmák múltjába pillanthasson bele a látogató régi fotók, dokumentumok, szövegemlékek segítségével. A falvakban megtartott Örökhagyó napokon arra kérjük a települések lakóit, hogy hozzák el régi fotóalbumaikból azokat a képeket, melyen látszik a település, valamilyen régi szokás, viselet, történés. Az így összegyűlt képeket beszkenneljük és közzétesszük mindazzal, amit elmondott róla tulajdonosa, vagy bárki, akinek emlékei vannak arról a megörökített pillanatról.
Az Örökhagyó napokon ezen túl azzal is törődünk, hogy megtanítsuk a fiatalabb nemzedékeket az archiválás, “örökhagyás” módszereire: a szkennelés, a szkennelt kép feldolgozása fortélyaira. Jó idő esetén az Örökhagyó nap pillanatának faluját is lefotózzuk, mintegy örökül hagyva utódainkra. Így ez a nap nem csak a falvak idősebb lakosainak, tőzsgyökeres családjainak jelent alkalmat múltidézésre, hanem a fiatalabbak is felfedezhetik a településükön látható, megélhető szépet, értékeset, erősödhet lakóhelyükhöz kapcsolódó identitásuk.

Csapi örökhagyó programok első alkalmát 2011. október 5-én tartottuk. A gyönyörű délutáni időben az iskola és kollégium diákjaival együtt szkenneltünk, fotóztunk  a diákotthonban, a faluban, és a mozgókönyvtári szolgáltatóhelyen.

Szkennelő nap az iskolában

A szkennelő - fotózó diákcsapat és könyvtárosuk a szkenelés kezdetén készült fotókon, majd a ftósok elindultak a faluba. A résztvevő diákok mindegyike szkennelt és fotózott is, a fotósokat Fenyvesi Attila könyvtáros, a szkennelőket Kardos Ferenc könyvtáros vezette az iskola könyvtárosának segítségével. A résztvevő diákok:

Szkennelő nap a mozgókönyvtárban

Itt az ügyesebb diákok és a régi képeket, emlékeket hozó idősebb olvasók együtt hagytak örökül ránk fotóemlékeket a régi Csapiról. Itt Fenyvesi Attila és Pálosi istvánné könyvtárosok segítettek.


 
/1